очекувана вредност = Сума од на сите настани(веројатноста за настан i * вредноста за тој настан i)
Еве да објаснам за еден едноставен пример. Имаме коцка, таа има 6 страни и на секоја страна има по една вредност од 1 до 6. При фрлање на коцката која е очекуваната вредност што ќе ја добиеме?
Значи според формулата:
expected = (1/6)*1+(1/6)*2+(1/6)*3+(1/6)*4+(1/6)*5+(1/6)*6 = (1/6)*21 = 3.5
Можеби и малку е нелогичен примеров ама добро покажува како се применува формулата за пресметување на очекувана вредност.
Повеќе за ова можете да прочитате на wikipedia.
Инаку да се вратам на приказната со настапот на SRM 448. Го имплементирав ова, и програмата не ми ги даваше потребните резултати. Значи имаше две потенцијални работи кои се причина за грешното решение. Прво, алгоритмот не е точен, и второ, имам некоја грешка во кодот. Втората опција брзо ја елиминирав мислејќи дека во толку прост код и не може да има некоја грешка, скенирајќи го набрзина кодот за да имам време да размислувам за точноста на алгоритмот. Бидејќи малку бев скептичен во врска со точноста на формулата се обидував да наоѓам други малку поинакви пристапи во крајниот алгоритам и менував некои работи во кодот кои не ми донесоа успех. На крај се откажав. Моја среќа што имаше многу натпреварувачи со ниедна решена па не ми падна многу рејтингот, сега е 1224 и останувам во DIV 1.
Кога заврши натпреварот одлучив да одморам малку. Размислував што би можело да ми биде грешката и полека го анализирав мојот код во главата. Наеднаш дојдов до проблематичниот дел. Наместо for (j=0;j
Поука за друг пат. Секогаш разгледувај ги сите потенцијални причинители на грешната програма, и никогаш не елиминирај ниедна од можните причини колку и да изгледа дека непотребно се губи време на некоја од нив.